V Slovenijo prišel legendarni muzikal. Glavni igralec razkril, kako dolgo je v maski

V Ljubljano je prispela ekipa enega najbolj legendarnih muzikalov na svetu – Fantom iz opere. Govorili smo z igralcem Nadimom Naamanom, ki uprizarja Fantoma, in ga vprašali, ali je res v maski kar dve uri. Vloga Christine je medtem tako zahtevna, da jo igrata kar dve igralki. Georgia Wilkinson je za N1 razkrila, da včasih med predstavo ne gre vse gladko. Produkcija je res neverjetna – med predstavo s stropa pade kar 650 kilogramov težak lestenec.
Muzikal Fantom iz opere so v londonskem West Endu prvič uprizorili leta 1986, od takrat pa neprestano navdušuje gledalce po vsem svetu. Ogledalo si ga je že več kot 145 milijonov gledalcev v 166 mestih po 37 državah in v 15 jezikih. Zdaj pa je eden najbolj priljubljenih muzikalov na svetu v okviru Festivala Ljubljana prispel tudi k nam.
"Ponosen sem, da je tako tehnično in umetniško zahteven projekt sploh možno postaviti v naši dvorani," je povedal generalni direktor Cankarjevega doma Jure Novak.
Vloga Christine je tako zahtevna, da jo igrata dve igralki
Ena od dveh glavnih igralk, ki se na odru prelevita v mlado sopranistko, Christine Daaé, je Georgia Wilkinson. "To je bila zame od nekdaj sanjska vloga. Ko sem bila majhna, sta starša pogosto poslušala glasbo iz Fantoma iz opere in vedno sem se počutila, kot da sem rojena za to vlogo," je povedala za N1.
"Christine igram že zadnji dve leti in pol, a še vseeno se prav vsakič, ko sem na odru, počutim čarobno," je dodala, a ob tem priznala, da je vloga vseeno zahtevna. Izmed vseh likov Christine namreč na odru preži največ časa. "Odigrati vlogo osemkrat na teden ... tega ne počnejo nikjer na svetu, ker je enostavno preveč zahtevno za eno samo osebo," je pojasnil Wilkinson.
S soigralko Bridget Costello se tako izmenjujeta, štirikrat na teden nastopi ena, štirikrat pa druga. "Tako si lahko odpočijeva, kar je za naju zelo pomembno prav zato, ker je vloga tako velika," je še povedala.

Kot pravi Wilkinson, imajo v predstavi več kot 200 kostumov, Christine pa jih zamenja približno osem. "Se pa med predstavo veliko preoblačimo, včasih se preoblečemo tudi v prejšnji kostum," je pojasnila. Kot pravi, imajo za to, da se preoblečejo, običajno na voljo let 30 sekund ali pa slabo minuto, zato jim pri tem pomaga posebna ekipa, ki poskrbi, da v tako kratkem času zamenjajo celoten kostum.
Predstava skupaj z odmorom traja 152 minut. Muzikal poteka v angleškem jeziku s slovenskimi nadnapisi.
"Zadrga se je zataknila, na oder sem šla kar z odprto"
Enkrat se ji je sicer zgodilo, da se ji je med predstavo zataknila zadrga, ker ni bilo dovolj časa, pa je na oder stopila kar z odprtim hrbtom. "Christine ima eno čudovito obleko, ki jo obleče v drugem prizoru. Je dolga do tal, zadaj pa ima zadrgo čez cel hrbet. Da se preoblečem v to obleko, imam le 30 ali 60 sekund," je začela pripovedovati.
"Ko so mi skušali zapeti zadrgo, sem začutila, da se je zataknila. V glavi sem slišala, kako čas teče," je povedala in dodala, da je enostavno morala na oder, čeprav zadrga ni bila zaprta. "Potem sem se ves čas postavljala tako, da občinstvu nisem pokazala hrbta," je povedala v smehu. "Bilo je stresno, ampak je tudi malo zabavno, ko gre kaj narobe. Znajti se moraš na licu mesta, si poln adrenalina, ampak na koncu nastanejo dobre zgodbe," je sklenila.

Wilkinson je sicer prvič v Sloveniji, a je že pred prihodom slišala, da je čudovita država. Pojasnila je, da zaradi priprav še ni imela časa za raziskovanje, se pa veseli, da se bo lahko v prihodnjih dneh sprehodila po mestu in obiskala kakšno drugo turistično znamenitost. Preizkusili smo še, kako dobro ji gre slovenščina. "Rada imam Slovenijo," je povedala skoraj brezhibno.
V zadnjih dveh letih in pol je nastopila v več kot 11 državah, v nekaterih tudi večkrat in v več različnih mestih. V primerjavi z nekaterimi drugimi je Gallusova dvorana Cankarjevega doma precej manjša. "Občinstvo nam je veliko bliže kot v veliko drugih dvoranah, kjer smo igrali, vendar pa to omogoča posebno intimnost. Gledalci lahko vidijo vse podrobnosti tvoje mimike, zato se še toliko bolj veselim, da bomo nastopali tu," je povedala igralka.
S stropa pade 650 kilogramov težak lestenec
Scenografija vključuje repliko znamenitega lestenca iz Pariške opere – širok je 3,2 metra, težak 650 kg in med predstavo spektakularno pade s stropa s hitrostjo 2,5 metra na sekundo.
Fantom: V maski sem bil dobri dve uri
Govorili smo tudi z Nadimom Naamanom, ki vlogo Fantoma igra že od konca leta 2023. Sam ima sicer s predstavo zelo dolgo zgodovino.
Prvič se je, sicer drugi produkciji predstave, pridružil že leta 2010, ko je bil zamenjava za Raula. "Čez nekaj let so me povabili, da bi igral Raula, še nekaj let kasneje pa sem Raula igral v tej produkciji. Potem pa me je režiser vprašal, ali bi prevzel vlogo Fantoma. Sanje so se mi uresničile. Tako sem se veselil, hkrati pa sem se počutil tako pripravljenega, saj sem bil s predstavo že toliko let v stiku," je povedal za N1.
Pojasnil je tudi, kako zahteven je postopek za pripravo maske fantoma. Sprva je postopek, da so mu pripravili masko, trajal kar dve uri. "Zdaj to z vizažistko počneva že toliko časa, da nama uspe v uri in 15 ali uri in 20 minutah," je povedal.
Dodal je, da mu je ta mogočen proces sicer pri srcu. "V gledališče pridem nekaj ur pred ostalimi. Sam sedim na stolu, imam zaprte oči in kar zgodi se," je povedal.
Pojasnil je, da najprej pripravijo lase, da jih lahko prekrijejo s kapico za lasuljo. "Potem dodajo protetiko, jo pobarvajo, dodajo ličila, nato lasuljo, mikrofon in masko. Vse se zgodi sloj za slojem. In ko je ta proces končan, nisem več jaz, ampak sem fantom. Odpreš oči in si nekdo drug," je povedal.

Dodal je, da je podobno tudi po koncu predstave. "Kar nekaj časa traja, da se maska odstrani. In to pomeni, da lahko ta zelo zahteven lik tudi pustim v gledališču in grem domov in se sprostim in o tem ponovno razmišljam šele naslednji dan," je dodal.
Čeprav Fantom večino časa nosi ikonično masko, je razkritje njegovega obraza tako pomemben trenutek, da mora njegov "popačen" obraz izgledati popolno.

Tudi Naaman se zelo veseli, da bo lahko raziskal Slovenijo. "Res sem vesel, da sem tu. Festival Ljubljana ima zelo dober sloves. Tu je v zadnjih letih nastopilo že veliko kolegov iz West Enda in vsi so rekli, da naj, če bom le imel priložnost, pridem sem," je povedal in dodal, da je dobil tudi že vsa priporočila, katere kraje obiskati. "Ko bom imel nekaj prostega časa, bom šel na Bled," je razkril.
Uporabljenih je več kot 200 kostumov, 1000 posameznih kosov garderobe in več kot 20 kostumskih sprememb, od katerih se nekatere zgodijo kar na odru. Scenografija in posebni učinki vključujejo 22 menjav prizorišč, pirotehnične efekte, 281 sveč, suhi led in 10 dimnih strojev.
Muzikal prejel več kot 70 pomembnih gledaliških nagrad
Slavni muzikal Andrewa Lloyda Webberja je sicer prejel več kot 70 pomembnih gledaliških nagrad, med njimi štiri Olivierjeve in sedem Tonyjev.
Muzikal velja tudi za najdlje neprekinjeno predvajani muzikal v zgodovini Broadwaya. Njegov originalni zvočni posnetek je najbolje prodajani gledališki album vseh časov, blagajniški prihodki pa so presegli uspešnice, kot so Titanik, Avatar in Vojna zvezd.
Tudi skoraj štiri desetletja po premieri muzikal še vedno ruši rekorde, so še sporočili iz Festivala Ljubljana. Aktualna mednarodna turneja, ki z enako predanostjo in tehnično dovršenostjo oživlja zgodbo Fantoma, je povsod naletela na izjemen odziv.
Predstave v Dubaju, Lizboni in Sofiji so bile razprodane v rekordnem času – v Sofiji so zaradi izjemnega zanimanja celo ponovili sezono in prodali več kot 65.000 vstopnic. "Fantom iz opere tako ostaja brezčasna gledališka mojstrovina, ki znova in znova navdušuje občinstvo po vsem svetu," so še dodali na Festivalu Ljubljana.
Produkcijo v Ljubljano prinašajo Festival Ljubljana, Cankarjev dom, VignaPR/Koda Events in Broadway Entertainment Group.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje